Pro-tips: je kantoor verhuizen
Verhuist jouw kantoor binnenkort naar een andere locatie? Voorkom overmatige stress (want stressloos verhuizen is een fabeltje) en het zoekraken van dossiers. Lees onze checklist zodat je niets over het hoofd ziet!
Stap 1: bedenk of je het verhuizen van je kantoor echt zelf wilt regelen. Uitbesteden is namelijk een prima alternatief. Er zijn diverse zakelijke verhuisbedrijven die je nagenoeg volledig ontzien. Ja, dat kost natuurlijk wat, maar het betekent ook dat jouw workflow nagenoeg niet verstoord wordt.
Stap 2: zorg voor de perfecte voorbereiding. Verhuizen is niet zomaar wat. Voldoen de ruimtes of zijn er aanpassingen nodig? Zijn er voldoende stopcontacten? Is er klimaatbeheersing? Hoe zit het met de zonwering? Is de verlichting in orde? Wat zijn de toegangstijden van het nieuwe pand? Hoe is de schoonmaak geregeld? Denk ook aan het versturen van adreswijzigingen. Niet in de minste plaats aan de diensten die je afneemt bij partijen als de internetsupplier en de telefoonmaatschappij. Duizelt het je al? Maak een to do-list, dat scheelt de helft!
Stap 3: bereid jouw collega?s goed voor (en laat ze meedenken). Verstrek iedere collega een stuk of wat verhuisdozen en belangrijk: label ze!
Stap 4: zorg dat centrale documenten worden aangepast. Beetje knullig als je weken na de verhuizing nog offertes met het oude adres verstrekt.
Stap 5: denk goed na over de bereikbaarheid tijdens de verhuizing. Niet zelden kiest men ervoor om de verhuizing van communicatieapparatuur ?s nachts te verzorgen. Zo ben je in ieder geval telefonisch bereikbaar op de dag van de verhuizing.
Stap 6: actie! Verhuizen betekent sjouwen, tegen onvoorziene zaken aanlopen, lunchen op verhuisdozen en langzaamaan jouw nieuwe werkplek vorm geven. Zo gezegd is het eigenlijk het perfecte teamuitje!
Tip: schakel een klusjesman of -vrouw in. Anders liggen die plinten over anderhalf jaar nog in de centrale hal ;-).
Meer weten? Neem contact op met GZ OfficeXperience via info@gz.nl, 075-6351231 of www.gz.nl.