Afgelopen week was de lancering van de lente editie van INTO business Zaanstreek bij de firma Almetaal. Eigenaar Freddy Holwerda presenteerde nieuwe toekomstdoelen voor zijn mooie bedrijf. Hij wil het bedrijf enorm laten groeien, onder andere door het aantal personeelsleden te verdubbelen.
De hamvraag die hij zichzelf en zijn organisatie stelde is: “Hoe sexy is Almetaal nu eigenlijk?” Almetaal worstelde ook met vragen als: “Hoe blijf je aantrekkelijk voor klanten? Hoe zorg je dat jouw huidige en nieuwe personeel zich thuis voelt binnen jouw bedrijf?” Cruciale vragen voor een bedrijf met toekomstambitie in een tijd waar steeds meer bedrijven wegens personeelsgebrek en economische uitdagingen de deuren sluiten.
Het antwoord op de hamvraag? Niet sexy genoeg. En dat besef was de eerste stap richting verandering. Om de doelen te bereiken, waren echter meer antwoorden nodig. Dat besef vormde de eerste stap richting verandering en richting het zoeken van oplossingen.
Een deel van de oplossing was de aanpak van het interieur. Daarvoor werd de hulp van GZ OfficeXperience ingeschakeld. Het is niet meer voldoende om een bedrijf functioneel in te richten. Met het interieur creëer je een beleving en dat spreekt aan.
Er werd binnen het DNA van Almetaal een plan gemaakt wat stap voor stap kon worden uitgevoerd. Er is kleur toegevoegd en er werden stijlvolle meubelen en verlichting geplaatst. Verder werd er in het kantoor een enorme wand bedekkende print van vurig staal aangebracht. Een lust voor het oog maar ook een praktische akoestische oplossing.
De reacties van personeel en sollicitanten waren ontzettend enthousiast. Aandacht aan het interieur betekent voor veel mensen ook aandacht voor het personeel.
En, wat vind jij? Is Almetaal nu sexy?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor een aantrekkelijke inrichting voor jouw kantoor? Wij denken graag met je mee!
