Hoofdkantoor GVB

Inrichting GVB Hoofdkantoor

Op de Arlandaweg, het hoofdkantoor van GVB, wordt het openbaar vervoer in en rond Amsterdam verzorgd. Metro’s, trams, bussen en veren over het IJ en Noordzeekanaal vervoeren dagelijks bijna een miljoen mensen.

In 2018 zette GVB een aanbesteding uit voor een nieuwe partner om haar locaties in te richten. GZ OfficeXperience is deze uitdaging aangegaan en kreeg de opdracht gegund.

Met de opkomst van het coronavirus en de veranderende werkcultuur, besloot GVB een deel van het hoofdkantoor af te stoten en het overgebleven deel te renoveren. Dit was een uitdaging, aangezien het kantoor tijdens de verbouwing operationeel moest blijven.

In 2020 werd Claudia Zuiderwijk door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders benoemd tot de nieuwe algemeen directeur van GVB. Dit was een uitgelezen kans om haar visie te implementeren in het nieuwe interieur van het hoofdkantoor op de Arlandaweg.

In samenwerking met het projectteam van GVB begonnen we in 2021 met het ontwerpen van het nieuwe interieur, wat resulteerde in een concreet plan in medio 2022. De oplevering vond plaats in februari 2023.

Door toevoeging van informele overlegplekken en concentratieruimtes is het nieuwe kantoor een gastvrije omgeving voor medewerkers geworden. Werkgebieden faciliteren nu de actuele werkzaamheden, in plaats van duidelijk gescheiden afdelingen. Zoek je wat rust om te werken? Dan kun je terecht in de “bibliotheek”. Moet je intensief samenwerken aan een project? Daarvoor is een aparte ruimte ingericht.

Ook de entree voor bezoekers is vernieuwd. Een nieuwe hospitality hub zorgt voor een verbeterde service-ervaring, terwijl het aangrenzende werk-café met zelfbediening niet alleen lunchfaciliteiten biedt, maar ook ruimte om gasten te ontvangen en kort te overleggen.

Bekijk onze interieurprojecten:

Nieuwe inrichting voor het GVB-hoofdkantoor

Nieuwe inrichting voor het GVB-hoofdkantoor

Het GVB verzorgt het openbaar vervoer in en rond Amsterdam. Dagelijks reizen er bijna een miljoen mensen met de metro, tram en bus en met de pont over het IJ en Noordzeekanaal.

In 2018 zocht GVB middels een aanbesteding naar een nieuwe partner voor de inrichting van haar locaties. Een mooie uitdaging die GZ OfficeXperience is aangegaan en gegund heeft gekregen.

Met de komst van het coronavirus en de toch al veranderende werkcultuur besloot GVB een deel van het hoofdkantoor af te staan en het behouden gedeelte te gaan verbouwen. Een uitdagende operatie, als je bedenkt dat het kantoor tijdens de verbouwing te allen tijde draaiende moet blijven.  

In 2020 is Claudia Zuiderwijk door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders benoemd tot de nieuwe algemeen directeur van GVB in Amsterdam. Een prachtig moment om haar visie te kunnen implementeren in het nieuwe interieur van het hoofdkantoor op de Arlandaweg.

Samen met het GVB projectteam zijn wij in 2021 gestart aan de conceptvorming voor de nieuwe inrichting, wat medio 2022 heeft geresulteerd in een concreet inrichtingsplan.  

Door toevoeging van veel informele overlegplekken en concentratieruimtes wordt het nieuwe kantoor een verwelkomende omgeving voor de medewerkers. Waar voorheen duidelijke afdelingen hun eigen plek hadden, zijn er straks werkgebieden die specifieke werkzaamheden faciliteren. Wil je je concentreren? Dan zoek je een plek in de “bibliotheek”. Heb je een gezamenlijk project waarbij er veel scrumsessies nodig zijn? Ook daar is een vleugel voor ingericht.

Daarnaast wordt de entree voor bezoekers flink aangepakt. Een nieuwe hospitalityhub moet zorgen voor een verhoogd gevoel van service. Het aangrenzende werk-café met onbemande catering biedt naast lunchfaciliteiten ook ruimte om gasten te ontvangen en kort te overleggen.

De oplevering van dit project is voor februari 2023 gepland.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *